Ubytování ve Špindlerově Mlýně REZERVACE

Do Špindlu za horskou turistikou, adrenalinovou zábavou nebo na kola

Prohlédněte si naše tipy co dělat ve Špindlerově mlýně

Ve Špindlerově Mlýně doporučujeme strávit alespoň týden, víkend vám na poznávání zdejší malebné krajiny prostě stačit nebude. Čeká tu na vás velké množství dobře značených turistických tras pro pěší i cyklisty. Tak neváhejte, domluvte partu, rezervujte ubytování a dorazte!

Hřebenovkou podél Česko-polské hranice

Vydejte se za horskou turistikou po hřebenech hor Krkonoš cestou Česko-polského přátelství. Ze Špindlerova Mlýna na ni vede několik tras. Vyberte si tu, která začíná u Špindlerovy boudy, kam vás pohodlně dopraví autobus ze Špindlerova Mlýna. Odtud se na zhruba 13 km dlouhou túru vydáte po červené turistické značce po cestě Česko-polského přátelství přes bývalou Petrovu boudu, dále přes Dívčí a Mužské kameny k rozcestníku Pod Smělcem. Zde se vydejte po modré turistické značce směrem k Martinově boudě, dále po modré přes Brádlerovy k Chatě Vatra, kde výtečně vaří. Odtud po žluté dojdete podél toku Červeného potoka přes Davidovy boudy zpět do Špindlerova Mlýna.

Víte, kde pramení řeka Labe?

No přece nedaleko Špindlerova Mlýna, kam se určitě také musíte podívat. Prameniště Labe se nachází v nadmořské výšce 1387 m n.m. Výlet je dlouhý asi 12 km a začíná u lanovky na Medvědín (1235 m n.m.). Vystupte na horní stanici a pokračujte po žluté TZ přes Sviňské louže na Šmídovu vyhlídku, dále jděte na Vrbatovu boudu a Zlaté návrší (1 413 m n.m.) kolem Mohyly Hanče a Vrbaty až k Ambrožově vyhlídce a Pančavskému vodopádu. Odtud je to již kousek k Labské boudě a k Prameni Labe. Na křižovatce turistických tras se nacházejí skruže s přítokem i odtokem vody, kamenná stěna s barevnými erby 26 významných měst, jimiž Labe na své cestě dlouhé 1154 km do Severního moře protéká. Je zde také umístěna dřevěná socha Alegorie vody. Zpáteční cestu zvolte kolem rozcestí U Čtyř pánů, opět přes Vrbatovu boudu až na Medvědín a lanovkou sjeďte do Špindlerova Mlýna.

Zastavte se na točeného Paroháče

Další výlet směřuje na Kozí hřbety, což je nejkrásnější horský hřeben v Krkonošském národním parku. Vydejte se k nim ze Špindlu po modré TZ směrem k Dívčím lávkám. Odtud jděte až k Boudě u Bílého Labe a dále k Luční boudě. Zde doporučujeme zastávku s občerstvením a ochutnávku jejich piva Paroháč. Další zdejší zajímavostí je meteorologická stanice a v neposlední řadě tady působí členové Záchranné služby Vrcholky hor. Z Luční boudy vaše cesta povede již po červené TZ po úbočí Kozích hřbetů okolo Krakonoše (nejvyšší vrchol 1421 m n.m.), Judeichovou cestou až do Špindlerova Mlýna. Cesta je dlouhá zhruba 17 km.